Nu äntligen kom solen tillbaks efter att den försvann i november.
Det är hård vind i fjällen i dag.

Här bloggar Kjell Johansson med flera om livet i Adolfsström.
Nu äntligen kom solen tillbaks efter att den försvann i november.
Det är hård vind i fjällen i dag.

Fortsätter att vara oväder. Ingen brist på snö. När backen är full hamnar det på rutan.

Nu är det oväder. – 3 grader snöfall och västvind.


– 5 grader. Blev snöskottning med traktorn för den manuella tjänstgjorde ej på morgonen.

med snöig januaridag och lite skumt.

Några grader kallt och kommit ca 5 cm snö.


”Vädergubbarna” på TV spådde storm. Blev nästan besviken att det inte blev någon blåst.

Nu på nya året börjar vi titta fram mot våren. Tiden går ju så fort. Vi har ändrat om verksamheten lite så den skall vara anpassad till dagens krav.
Moderna stugor fullt utrustade samt några enklare som vill ha det.
6-bädds och 4-bädds.





Ingen snö på sjöarna i närområdet. Man kan undra vad djurlivet tycker om att det är så hårt.



Får börja med att önska alla ett Gott Nytt År. Det har börjat med blidväder där snön tinat bort på vissa sjöar. Här ute är det väldans halkigt.

